08 февруари 2008

Да си имам обица на ухото или лудориите на КАТ

Вече май нямам сили и да пиша за тези глупости.
Накратко за какво става въпрос. Миналата година точно предколедно паркирах на една уличка с еднопосочно движение от лявата страна. Понеже там е синя зона, си сложих примерно талон. Обаче моята примерност се оказа недостатъчна. След половин час колата ми вече я нямаше и естествено я намерих на наказателния паркинг. След като 8 години нямам нито едно "престъпление", естествено повярвах на полицая, че нямам право да паркирам отляво на еднопосочна улица. Каква е истината относно това право, ще разберете по-нататък. И така, вчера отивам бодро до КАт, за да си взема наказателното постановление и да платя там каквото съм си сътворила. Влизам още по-бодро в залата и...виждам "киносалон": двайсет редици по двайсетина стола наредени пред обслужващите гишета. Това ме озадачи...но в следващия момент прозрях истината - точно пред мен беше машината с надпис "Вземете си номер". Опс...огледах се още веднъж за всеки случай, натиснах копчето и...получих следното листче:



В първия момент числото 337 ме успокои...в следващия ме ужаси! Преди мен чакаха 377 човека за същото! Огледах се за въпросните табла - ами да, направили са си труда от КАт да оборудват помещението със столове, със специални табла, на които се изписа номера, цяла електронна система за информиране относно това на кое гише кой номер е наред. Пак се огледах. Имаше няколко гишета, които бяха затворени.
У мен възникна страхотно недоумение - защо толкова труд за подобна система, а не просто още няколко човека и отворени гишета, които да правят същото? Това някакво нова форма на наказание ли е? Ако си превишили скоростта или са паркирал, за да спестиш половин час - ето ти сега - ще висиш тук цял ден. Е, разбира се, ако ти дойде реда в същия ден. Върнах се след два часа - от номер 154 в 12.30 ч. бяха стигнали до номер 299. Като сложим и половинчасовата обедна почивка на гишетата (поне така пишеше като работно време), може би още вчера щях на косъм да се вредя и аз да си получа И законовото наказание, освен измисленото от КАТ.

Решавайки днес да пиша за това, реших и да проверя съдържанието на акта си. Нарушила съм чл. 94, ал. 4 от ЗДП. Същата алинея гласи:


(4) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) На път с еднопосочно движение се допуска престой и от лявата страна по посока на движението, ако това не пречи на движението на пътните превозни средства.


Ми...при положение, че нямаше никакви други паркирани коли наоколо (да не говорим, че точно пред мен кофите за боклук заемаха същото пространство от улицата) и че трафикът по тази отсечка е един автомобил на 5 минути...как ли съм затруднила движението на пътните превозни средства? Вероятно много...според полицая с паяка...


Обица (две даже): 1. Носи си в колата правилника за движениепо пътищата и ако случайно някой иска да те обвини в нещо - първо чети и после не подписвай!
2. Носи си сандвичи, материали за четене и вода или си намери целодневна работа в района на Дървеница, ако ще получаваш наказателно постановление от КАТ!

Няма коментари:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...