01 април 2008

Не им е лесно и на експертите в МТСП

Минавам от време навреме през "Въпроси и отговори" на сайта на Министерство на труда и социалната политика, за да си поосвежа познанията или просто да се позабавлявам.

Ето на какъв въпрос попаднах днес в рубриката "трудово право":

Ако двама души единия от които работи на 8 часов работен, а другия на 4 часов работят примерно по 12 работни дни по 8 часа(като прибавим и по4ивните стават 18 < 8 =" 24" 4 =""> е работил повече от необходимите му часове за месеца)?

А сега де, това ми заприлича на сложна математическа задача. Ще се справи ли г-н Мирославов от Дирекция "Трудово право и обществено осигуряване" или няма да се справи?

И като съм започнала, да споделя малко хумор от рубриката "Безопасност и здраве при работа" ;) Да ме извиняват задаващите въпросите, ама понякога май дори не се замислят като пишат:

Здравейте! Работата ми е свързана с постоянно стоене пред видеодисплей
(компютър). Има ли някакво законово основание (и кое е точно то), което да
задължава работодателя да закупи/предостави защитни очила за работа с компютър?
Ама стойте си, никой не ви кара и да работите на него, нали? ;)

Ако не се променят условията на труд необходимо ли е всяка година да се преиздават инструкциите по безопасност.
Да, разбира се, нали и тези от печатницата трябва да изкарат някой лев ;)

От 26.10.2007 работя на трудов договор със 6 месечен срок на изпитване!
Искам да напусна работа сега!
В какъв срок трябва да дам предизвестие?
Доколкото знам, когато не си работил цялата година накрая има изравняване на данъците и в моя случай трябва да получа данък обратно!
Така ли е наистина и колко трябва да ми върнат?
Брутната ми заплата е 428 лв!
Благодаря предварително!!!

Рапорт приет!Можете да напуснете работа сега!
;)

Няма коментари: