03 април 2008

Растения, повлияващи апетита или как върви Дюкан - ден ....

Да не си помислите, че съм се отказала от диетата на Дюкан, продължавам без почти никакъв ефект да упорствам. Все пак при приятелката ми има редуциране на цели 5 килограма. При мен само усещането ми е, че като че ли малко съм намалила обиколката на талията, но килограмите не показват по-голяма промяна от 1 килограм. Вероятно това е поради факта, че организмът ми не вярва на сълзи :) След години наред драстично сваляне на килограми по 3-4 за седмица 2-3 пъти в годината по състезания, вече никоя част от тялото ми не вярва, че наистина съм решила да променя режима си на хранене и искам да отслабна трайно, а не само за един ден.

Като се има предвид, че на пазара е пълно с какви ли не илачи, които щели да ни направят слаби и хубави, аз днес намерих един много хубав материал за лечебните растения, които помагат при наднормено тегло. Те могат да бъдат намаляващищ апетита, с диуретично действие, със слабително действие, с очистително действие, както и с комбинирано действие. И не си мислете, че са някакви растения от Китай, Тибет или другаде, това са си нашенски родни растения, които можем и сами да си накъсаме от близката полянка. Става въпрос за кафяво водорасло (е, това не е чак толкова нашенско:), царевица, бяла бреза, обикновено еньовче, майчин лист, зърнестец, слез, лен, глухарче и др.

Важно е да се знае, че билковите чайове се пият в продължение на месеци, като се спазва следната схема - при всяко ползване на чая в продължение на 30 дни, се прави седемдневна пауза.
Как точно помагат нашенските растения за отслабването и как да се употребяват можете да научите от постера на Националния център по опазване на общественото здраве.

4 коментара:

Лина каза...

Здравей,
Моят съвсем добронамерен съвет е да зарежеш Дюкан. Не защото няма да свалиш килограми от диетата, а защото, дори и да го направиш, ще бъде за сметка на здравето ти. И то със 100% сигурност. Порови се в интернет, ще намериш доста материали, които описват острата нужда на организма да приема достатъчно добри мазнини - от животински произход, непреработени растителни, есенциалните.
Това, че който приема мазнини, трупа мазнини, е отдавна разбит мит! Високият инсулин е причина за пълнеенето! Мазнините са най-естественият за човека източник на енергия и са изключително важни за правилното функциониране на тялото! Протеините са градивен материал. Макар че си имат калорийни стойности, не могат да се използват директно като източник на енергия.

Най-доброто, което мога да препоръчам в момента е ВМ-НВХ(Високо мазнинно, ниско въглехидратно хранене) с мазнини около 50-60% от калориите за деня, протеини - 20-30%, въглехидрати - 10-20%.

Друг проверен режим на хранене е Зоната (автор Бари Сиърс). Тя също цели поддържането на инсулина в баланс, за да се настрои тялото на вълна топене на подкожни мазнини за енергия. Там съотношенията са малко по-различни и се дава повече превес на въглехидратите. Но пак не се изключват мазнините!

Успех!

Day каза...

Ами то почти не остана от диетата на Дюкан за правене. Смятам до края на май да приключа с втория етап и да премина към третия, където вече можеш да си хапваш и мазнинки (с известни ограничения, разбира се).
Запозната съм с ВМ-НВХ, на практика вероятно трябва доживот да съм на такава, за да поддържам теглото си, за да не се качва горната ми граница на теглотопочти всяка година с кило-две. Но тази зима качих за 3-4 месеца цели пет. И като се има предвид, че години наред съм сваляла по 3-4-5 килограма за по десетина дни с цел влизане в категория за джудо състезания, вече ми се е поизчерпала и волята, и възможностите на организма. Така че идеално ми дойде за два месеца и половина да сваля 7-8 килограма в компанията на приятелка. Лично аз съм доволна от резултата, ям непрекъснато и не изпадам в крайности с опити да сваля много килограми за малко време.

Лина каза...

Привет отново :)

Обърнала ли си внимание колко от свалените килограми са мазнини? Интересно ми е, защото си мисля, че с Дюкан има опасност да се свали доста активно тегло, а мускулите все пак са по-тежки от мазнините.

Първият ми "сблъсък" с диетата на Дюкан беше при една доста ентусиазирана жена на средна възраст, която твърдеше, че всичко е перфектно. Обаче се оказа, че я болят костите. Което всъщност се дължеше на скоростна загуба на костна плътност и то на възраст със завишен риск от остеопороза. Затова започнах и да се интересувам от тази диета и направо се шашнах колко е популярна всъщност.

Аз харесвам ВМ-НВХ и Зоната точно защото са режими, които можеш да спазваш цял живот (ако стигне волята де). Преди 2 години махнах 10 килограма за 3 месеца благодарение на Зоната, чувствах се страхотно, после обаче се разлигавих и постепенно спрях да я спазвам. Започнах пак да пълнея чак след година и все пак не ги възстанових всичките.

Сега от близо месец съм на ВМ-НВХ + редовни тренировки (карате и трениране с тежести). Свалила съм преко сили 3 килограма (това сигурно е и защото никак не броя калории, ами си похапвам здраво:)), но тестът с дрехите и огледалото показва, че разликата е колосална :) И съм супер щастлива, защото знам, че правя най-доброто за тялото си.

На мен също наскоро ми се наложи да сваля скоростно 4 килограма, за да влезна в категория за състезание (по карате), та напълно ти влизам в положението. Зарекла съм се повече да ни си го причинявам, но пък ще се постарая да постепенно и качествено да се докарам до подходящите килограми.

Та понякога целта оправдава средствата, понякога съвсем не. Всеки решава за себе си. Но е важно да се направи информиран избор, а от това, което чета по форумите, огромната част от следващите диетата нямат идея в какво се забъркват.

Day каза...

Ами да ти кажа мазнини са свалените килограми, защото панталоните, които ми се бяха опънали на д-то, пак си ми стоят добре :)
Освен това бях приятно изненадана онзи ден, когато реших да се включа в коремните преси на момичетата от тренировката, която водя и 50 бройки ми бяха като песен, чак ми се искаше да продължа, ама девойките вече издишаха и реших да не ги мъча.
А относно тези, които започват диетата без да се информират достатъчно - моето възмущение от предаването на бТВ, където обясняваха колко е вредна диетата вчера беше именно в тази посока (писах постинг по темата). Вместо да обяснят къде са подводните камъни и в какво трябва да внимава човек (неща, за които самият Дюкан е предупредил всъщност, но трябва книгата да прочетеш, а не по форуми), те директно я обявиха за вредна по изключително смешен начин. Но смешен само за мен, защото съм чела много по въпроса, затова пък успяха да разтревожат родителите ми :(
Впрочем, искам да ти благодаря за включването, приятно съм изненадана и съвпадението на интереса ни към бойните изкуства:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...