05 септември 2013

Сравнение на афилиейт програми за групово пазаруване

Голяма част от сайтовете за групово пазаруване предлагат афилиейт програми, чрез които можете да опитате да спечелите някой лев или поне отстъпка при следваща покупка, ако поставите рекламен банер в своя сайт.

Лично аз преди известно време се спрях на две такива програми, като от едната до момента имам натрупани скромните 350 лева, а от другата - 14 лв. Те обаче са поставени на два различни сайта, на които броят на посещенията доста се различават.

Реших да отделя малко време и да проверя нароилите се сайтове за групово пазаруване, кои от тях предлага афилиейт програми и да сравня условията, така че да подбера няколко сред тях и да експериментирам, за да видя как да продължа и да изкарвам поне за кафе всяка сутрин :) Критериите, по които смятам да сравнявам са подбрани по начин по който да мога да сравнявам без да се налага да си правя регистрация навсякъде. Поради това и отпадна единият от предварително обмисляните от мен критерии за сравнение по възможност за прецизиране на банерите и останааха само следните два:

1. Процент на комисионната.

2. Брой оферти в сайта, защото смятам, че това също е критерий, който определя броя на покупките.

Да видим кои са сайтовете за групово пазаруване, които предлагат афилиейт програми:

Grabo.bg
Grupovo.bg
Deals.bg
Kolektiva.net
Vipoferta.bg
procent.bg
Grupo.bg
Promograd.bg
Lapni.bg
и...до тук ми стигнаха силите да преглеждам сайтовете, ако някой има желание да добави още инфо - добре дошъл!


Критерий 1 - Процент на комисионната

grabo.bg - между 5% и 20% от стойността на офертата

grupovo.bg - от 3% до 15% от крайната цена на офертата

deals.bg - 33 % от печалбата на дийлс.бг, което не се знае какъв процент е от стойността на офертата. За сравнение grabo.bg твърдят, че 20% от стойността на офертата е около 50% от тяхната печалба. Комисионната е при покупка до 30 дни от посещение през твоя сайт. Без да изпадам в сложни изчисления, да кажем че това е около 12 % от тойността на офертата.

Кolektiva.bg - 6.4% от цената на офертата, тридесет дни валидност на бисквитките.

vipoferta.bg -  6 % от цената на закупената оферта

procent.bg - 5 %  от стойността на оборота от продажбите (това вероятно означава от стойността на офертата, но кой знае...)

Grupo.bg - между 5% и 20% от цената на офертата

Promograd.bg  - 20% от приходите на сайта, което е около 8% от стойността на офертата

Lapni.bg - между 5% и 20% от стойността на офертата.

И така, по критерий едно на водеща позиция са grabo.bg, lapni.bg и grupo.bg с до 20 % комисионна от стойността на офертата.



Критерий 2 - Брой на офертите

grabo.bg - в момента на подготовка на статията има 184 активни оферти

grupovo.bg - малко ми беше трудно да разбера какъв е броят на активните оферти, тъй като са описани по градове. За София -256.

deals.bg - 330 активни оферти - тази цифра малко ме учуди, дали правилно съм разбрала?

Кolektiva.bg - не можах да намеря информация за броя оферти в сайта.

vipoferta.bg - 184 актуални оферти

procent.bg - 82 актуални оферти

Grupo.bg - не можах да разбера колко са активните оферти, но сайтът ме изнерви, доста трудно се работи в него поне с моята интернет връзка :)

Promograd.bg - 102 актуални оферти

Lapni.bg - предполагам около 200 активни оферти, от които 114 оферта на деня, каквото и да значи това.

По този критерий на водеща позиция са deals.bg, grupovo.bg и lapni.bg. Тъй като някак съм пристрастна към grabo.bg, ще добавя и него :)


Няма коментари:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...