07 февруари 2015

Какво видяхме във Валенсия за три дни

Тук ще разкажа накратко какво видяхме във Валенсия за три дни и, надявам се, някои полезни неща за тези, на които тепърва им предстои да посетят този интересен град. Избрахме Валенсия за първи испански град за посещение, защото решихме, че той най-добре съчетава няколко неща, а не предимно исторически. Но направо да започна.

На първо място, си закупихме

Valencia Tourist Card

Цената на валенсианската туристическа карта за 3 дни е 25 евро, а ако се закупи тип family (не е необходимо да носите официални документи да доказвате, че сте буквално роднини) или онлайн е 22,50 евро.

За съжаление ние не можахме да се възползваме от тази отстъпка, защото беше късно да я купим онлайн, а пристигнахме на летището късно в събота вечерта, когато туристическото бюро там е затворено. На летището обаче има вендинг машина, от която закупихме картите - единодушно взето решение, след като ни казаха, че билетът за метрото е 4, 90 евро.
Странното е, че след това в самото метро видяхме максимална цена за билет от 3,90 евро. (цените на билетите са по зони), но два пъти попитахме служителката и тя два пъти повтори цена от 4, 90.

Туристическата карта дава право на безплатен транспорт в основните зони, включително до аерогарата. Това си е доста добре - един билет е 1,50 евро, няма дневни карти, а за брой пътувания - например за десет пътувани картата е 22,50 евро.

С нея още се посещават безплатно общинските музеи и има различни отстъпки за основните забележителности. За това, което ние посетихме при обща стойност на билетите 56,50 евро, с помощта на картата тази стойност бе намалена до 47 евро.

Ето и официалния сайт наValencia Tourist Card,

а тук можете да видите всичко, за което дава отстъпка картата.

Другото, което проучих предварително, бяха

Valencia Free Walking Valencia Tours

Безплатни пешеходни туристически обиколки, от които не можахме да се възползваме, защото не разпределихме времето както трябва. Всички турове започват от фонтана на Plaza de la Virgen.

Има три възможности:

Безплатен пешеходен тур по река Турия и Града на науката и изкуствата

Този тур започва в 18.00 ч. от вторник до събота.

Класически пешеходен тур

Този тур започва в 12.00 ч. , отново с начална точка фонтана на Plaza de la Virgen и се провежда всеки ден.

Двучасов безплатен пешеходен тур

Този тур започва в 11.00 ч. със същата начална точка и се провежда в петък, събота и неделя.

Какво видяхме за три дни във Валенсия

Първият ден решихме да посетим биопарка (Bioparc Valencia). Бяхме предвидили цял ден и наистина толкова ни отне, макар че ние не сме от ранобудните, така че пристигнахме там към 11 часа. Използвахме метрото, като спирката Nou d' Octubre е на по-малко от километър. Има и автобуси, които спират буквално до входа, но ние се бяхме съсредоточили на използването на метро. Билетът за биопарка с 15% отстъпка (от туристическата карта) е 20, 23 евро.
В биопарка се провежда мини представление с животни  с продължителност около 15 минути в 13 и 16 ч., което си струва да се види.

Една от пътеките в биопарка.

Вторият ден бяхме предвидили за две неща - Музея на науката и Океанографик (най-големият аквариум е Европа), но се оказа, че сме се надценили. Аквариумът и музеят са част от Града на науката и изкуствата, в който има още палата на изкуствата, в която все провеждат различни събития (Palau de les Arts), Hemisfèric (за която прочетох, че е поостаряла и отзивите вече не са толкова добри), Ágora  - закрит площад, много красив отвън, но иначе вътре си е една огромна площадка и Umbracle - пешеходна пътека с растения, специфични за Валенсия.

Възможно е да се закупят комбинирани билети, с които малко да намалите стойността. Ние си взехме комбиниран за музея на науката и аквариума. Комбинираните билети могат да се използват до 3 дни, като не е задължително да са последователни, но е добре или предварително да се каже, че няма в един ден да се обиколи всичко или след това да се презавери за това, което остава за следващия ден (на билета описват датата на посещение).

Вляво: Първо хемисферата, след това музея на науката. Вдясно - Umbracle. В дъното: Agora, а пред нея, пилоните на моста. Зад агора-та е аквариума, който не се вижда.
 Определено аквариума си струва да се види, може да бъде невероятно преживяване. Там са единствените в Европа белуги и наблюдавахме работата на треньора с тях. Гледахме и храненето на пингвините, семейния живот на морските лъвове, минахме през 70 метров тунел и втори само с акули. Имахме възможност да се разхождаме сред екзотични птици (Wetland) - буквално бяхме сред тях.

Безплатно два пъти  на ден има и представление в делфинариума - не пропускайте! Бъдете активни при въведението и може да имате възможност да погалите делфин, каквото щастие имаше един представител на нашата малка групичка :)

И така, оказа се, че прекарахме целия ден в аквариума и не остана време за Музея на науката, а третият ден бяхме предвидили най-накрая да отидем в историческия център на Валенсия.

На третия ден започнахме с Музея на науката, за който си мислехме, че за два часа ще го обиколим. Оказа се, че има доста интересни неща там. По-малко се гледа, а повече лично участваш в различни експерименти и демонстрации. Ако започна да разказвам, ще стане много дълго. В края на краищата на третия час от престоя си се разбързахме и на четвъртия успяхме да излезем.

От там бяхме решили през градините по река Турия да стигнем до историческя център, където държахме да видим поне катедратала и базиликата, като междувременно погледнем и парка на Гъливер по пътя, но бяхме доста изтощени от търчането и вместо да повървим два -три километра, побързахме да се хвърлим на автобус 95.

И така - стигнахме до историческия център. В катедралата се изкачихме по 270-те стъпала (2 евро вход), за да стигнем на върха и от там да се нарадваме на страхотната гледка. От това място "разгледахме" и някои от историческите забележителности, струва си изкачването, не се оставяйте на умората или на страха от изкачването на вити стълби в тясно пространство да ви надвие.

Базиликата се намира буквално зад катедралата, където е и площада на девицата (Plaza de la Virgen - началото на безплатните пешеходни турове).  Наистина много красива отвътре.

Завъртяхме се още малко по историческия център, включително влязохме в портокаловата градинка (мдаа...предният ден опитахме вкуса на декоративните портокали, които има навсякъде по улиците - същински лимон са:) и решихме да се отправим към близката спирка на метрото - Colon (което се оказа, че е Колумб на валенсиански), а точно по пътя ни беше Музея на керамиката, който си бяхме набелязали за гледане. За него отделихме около час, защото времето наистина много напредна и след това се наложи почти на бегом да се придвижим до спирката на метрото.

Накрая имахе 10 минути за кратък отдих, преди да започнем борбата по минаването през контрола на летището и...обратно в България.

Анонимен каза...

В първия билет влиза цената на картата 1 евро. Когато на следващия ден заредиш картата ,. цената ще е 3.90