Голяма част от сайтовете за групово пазаруване предлагат афилиейт програми, чрез които можете да опитате да спечелите някой лев или поне отстъпка при следваща покупка, ако поставите рекламен банер в своя сайт.
Лично аз преди известно време се спрях на две такива програми, като от едната до момента имам натрупани скромните 350 лева, а от другата - 14 лв. Те обаче са поставени на два различни сайта, на които броят на посещенията доста се различават.
Реших да отделя малко време и да проверя нароилите се сайтове за групово пазаруване, кои от тях предлага афилиейт програми и да сравня условията, така че да подбера няколко сред тях и да експериментирам, за да видя как да продължа и да изкарвам поне за кафе всяка сутрин :) Критериите, по които смятам да сравнявам са подбрани по начин по който да мога да сравнявам без да се налага да си правя регистрация навсякъде. Поради това и отпадна единият от предварително обмисляните от мен критерии за сравнение по възможност за прецизиране на банерите и останааха само следните два:
1. Процент на комисионната.
2. Брой оферти в сайта, защото смятам, че това също е критерий, който определя броя на покупките.
Да видим кои са сайтовете за групово пазаруване, които предлагат афилиейт програми:
Grabo.bg
Grupovo.bg
Deals.bg
Kolektiva.net
Vipoferta.bg
procent.bg
Grupo.bg
Promograd.bg
Lapni.bg
и...до тук ми стигнаха силите да преглеждам сайтовете, ако някой има желание да добави още инфо - добре дошъл!
Критерий 1 - Процент на комисионната
grabo.bg - между 5% и 20% от стойността на офертата
grupovo.bg - от 3% до 15% от крайната цена на офертата
deals.bg - 33 % от печалбата на дийлс.бг, което не се знае какъв процент е от стойността на офертата. За сравнение grabo.bg твърдят, че 20% от стойността на офертата е около 50% от тяхната печалба. Комисионната е при покупка до 30 дни от посещение през твоя сайт. Без да изпадам в сложни изчисления, да кажем че това е около 12 % от тойността на офертата.
Кolektiva.bg - 6.4% от цената на офертата, тридесет дни валидност на бисквитките.
vipoferta.bg - 6 % от цената на закупената оферта
procent.bg - 5 % от стойността на оборота от продажбите (това вероятно означава от стойността на офертата, но кой знае...)
Grupo.bg - между 5% и 20% от цената на офертата
Promograd.bg - 20% от приходите на сайта, което е около 8% от стойността на офертата
Lapni.bg - между 5% и 20% от стойността на офертата.
И така, по критерий едно на водеща позиция са grabo.bg, lapni.bg и grupo.bg с до 20 % комисионна от стойността на офертата.
Критерий 2 - Брой на офертите
grabo.bg - в момента на подготовка на статията има 184 активни оферти
grupovo.bg - малко ми беше трудно да разбера какъв е броят на активните оферти, тъй като са описани по градове. За София -256.
deals.bg - 330 активни оферти - тази цифра малко ме учуди, дали правилно съм разбрала?
Кolektiva.bg - не можах да намеря информация за броя оферти в сайта.
vipoferta.bg - 184 актуални оферти
procent.bg - 82 актуални оферти
Grupo.bg - не можах да разбера колко са активните оферти, но сайтът ме изнерви, доста трудно се работи в него поне с моята интернет връзка :)
Promograd.bg - 102 актуални оферти
Lapni.bg - предполагам около 200 активни оферти, от които 114 оферта на деня, каквото и да значи това.
По този критерий на водеща позиция са deals.bg, grupovo.bg и lapni.bg. Тъй като някак съм пристрастна към grabo.bg, ще добавя и него :)
Няма коментари:
Публикуване на коментар