Пропускане към основното съдържание

Как плащаме за неща, които не желаем

За да не бъдете изненадани следващия път, когато се окаже, че имате да плащате нещо, което не знаете, че сте ползвали или пък направо вече сте го платили, в тази статия реших да събера моя и на приятели опит за това как онлайн услуги, мобилни и кабелни оператори вземат от нашите пари, без ние да сме пожелали това.

Как плащаме за онлайн услуги, без да сме ги поискали


Типичен пример е Spotify, където ни дават възможност за един месец безплатен абонамент. За да започнеш обаче този безплатен абонамент, е необходимо да въведеш номер на банкова карта. Ние си мислим, че ако не направим нищо, когато изтече безплатния пробен период, просто услугата вече няма да бъде достъпна за нас.

Да, ама не. Сайтът автоматично си изтегля от банковата ти карта сумата за следващия вече платен период. Ползваш или не, искаш или не искаш, няма начин да поискаш връщане на парите, щом изрично не си влязъл и посочил, че вече няма да ползваш услугата.

По подобен начин действат почти всички онлайн услуги.

Мобилни оператори


Автоматичното продължение на договорите, без наше съгласие, го забраниха. Не е забранена обаче същата схема по отношение на разни приложения, игри и пр.

Получаваш смс с реклама на някаква нова възможност, която можеш да използваш съвсем безплатно в рамките на един месец. Достатъчно е само да върнеш обратен смс, понякога дори и  празен. Ако си мислите, че след изтичане на безплатния пробен период, просто вече няма да имате достъп до играта, портала или музичката, която тече, докато ви чакат да вдигнете, се лъжете. Ако не следите внимателно вашите сметки за мобилния телефон, може чак след месеци да разберете, че сте плащали постоянно за нещо, което не ползвате. Влезте във Вашия профил и проверете за какво плащате.

Кабелни оператори


Преди седмица реших да проверя как стои въпроса с рекламирана услуга на кабелен оператор. Всичко беше много прекрасно, дори представеният пакет включва безплатено гледане на платен канал през първите три месеца. Оказа се обаче, че след изтичане на тези три месеца, трябва специално да се обадя, че вече не желая да гледам и платения канал, за да бъде добавка към стандартната услуга. Ако не се обадя, този канал ще стои като допълнение и съответно като допълнение и към месечната ми сметка.

Ярки бутони за платено и почти невидими бутони за безплатно


Обикновено това се случава, когато ползвате безплатна версия на софтуер.
Преди известно време позната се обади, че й изтекла пробната версия на антивирусната програма. Аз обаче знаех, че при нея е инсталирана безплатна версия.
Оказа се, че при ъпдейта на програмата бутона за надграждане на безплатната версия е сив и не му обръщаш внимание, докато до него има яркозелен бутон, на който пише "Да, инсталирай" и естествено тя е кликнала на него, без да прочете, че това се отнася до инсталиране на платената пробна версия.

По същия начин може да влезете в капак и ако искате да се откажете от платена услуга. При опит за отказ от услуга, свързана с amazon.com след няколко поредни прозореца от типа "Ама наистина ли искате да се откажете?" по инерция познат беше кликнал на бутон "Искам да купя".



Коментари

Популярни публикации от този блог

Безплатни книги онлайн

Актуализирано към 20.01.2016 г.

Вчера се реших да пообиколя онлайн библиотеките, които дават възможност за безплатно сваляне на книги и да си харесам нещо за четене. И понеже всеки път минавам през търсене в гугъл, преглед, четене и т.н., реших да си запазя тук най-доброто, което съм открила.

Ето и моя списък от местенцата, където намирам безплатни книги за сваляне:

Моята библиотека (Chitanka.Info)- огромен архив от книги. Нямате право да отправяте към сървъра повече от 20 заявки в минута. Ако искате, имате възможност да свалите всички книги наведнъж. "Моята библиотека" има и форум.
Онлайн библиотека e-bookbg.com - книгите са достъпни само след като се регистрирате. Има български и чужди автори. Има и форум :) BooksBg.org - някои от книгите могат да бъдат изтеглени само след регистрация. Sepphora's книги онлайн - малка спретната колекция от книги. Препоръчвам Правописния речник на българския език. Библиотека с 1649 книги, свободни за сваляне и четене. http://readbg.com -…

Кръводаряване

От две години си направих традиция около първи юли да минавам през Националния център по кръводаряване. Преди седмица обаче ми се наложи по-раничко да мина от там, за да помогна на моя близка. По този повод навивах и една моя приятелка да го направи. Тя пък много се страхуваше и се поразтърсих из нета за повече информация, която да й пусна. Така намерих страхотен материал в Ogre`s Blog, който действа успокояващо и насърчително за кандидат-кръводарителите.

Покрай публикацията в този блог прегледах и коментарите и разбрах, че трудно в нета може да се намери информация кои са противопоказанията за кръводаряване. Поразтършувах още малко и все пак намерих. Оказа се, че ги има в Наредба № 12 от 3.05.1995 г. за медицинско освидетелстване и изследване на кръводарителите и контрол на взетата кръв и кръвни съставки. Противно на очакванията ми, че ниското кръвно налягане може да е проблем, се оказа, че всъщност не то, а хипертоничната болест е противопоказана за кръводаряване.Ето и останалите н…

Приключих с mail.bg

Ако и вие сте от ползователите на безплатна поща в mail.bg, вероятно вече половин година все чакате пощата да заработи нормално. След като решиха, че трябва да я направят по-красива, почти постоянно изчаквам нещо да зареди - я от gravatar.com, я реклама или друго. Разбира се, вече активно се пренасям в Gmail, но пощата ми в mail.bg е от 7-8 години и аз, както всяко теле, трудно се променям.

Преди 2-3 седмици служебната поща два дена не работеше - ни приема, ни изпраща. Разбира се, няма да се отплесвам по темата "фирма и безплатна поща", имаме си и поща на собствен домейн, но се поддържа и тази. Та след два дни неяснота какво се случва, се оказа, че според съпорта на mail.bg е бил превишен трафика от 200МВ дневно. Трябвало да получим писмо относно този проблем, но явно това писмо се е загубило по сървърите от тяхната поща до нашата. Как точно се е случило това, не е ясно, но резултатът беше, че няколко наши клиенти на третия ден изпищяха с въпрос защо не отговаряме на запитва…