12 март 2018

Не ми харесва - значи е комунистическо

Дали нарочно или се е случило спонтанно, но в коментарите на произволна тема винаги се намесва сянката на комунизма. 

Общо взето принципът е

"Моето мнение е еди-какво си, който е на другото мнение е мръсен комунист"

или

"Аз харесвам да е така, ако се прави по друг начин - другият начин е комунистически (ленински, путински и пр.)"

Не ми вярвате? Ето ви пример:

Днес отварям новината

Въведоха неделната забрана за пазаруване в Полша

Най-общо в нея се говори за това, че е въведен полски закон, който забранява търговията в неделя с цел да се даде възможност на хората да почиват.

Няма искам, не искам, демокрация, либералност и т.н. - почиваш!

След това се коментира, че в Унгария подобен закон скоро е бил отменен, но затова пък в Германия и Австрия отдавна е прокарам и хората вече свикнали, че това е положението.

И така - да видим коментарите

Според вас кое от двете е "мръсно комунистическо" - да се работи в неделя или задължително да не се работи в неделя?

Няма значение, важното е, че не ми харесва или съзирам някакъв знак за това друг да решава вместо мен.

Да повторим: няма значение, че това са закони в някои "братски европейски държави", важното е, че не ни харесва. 

Тогава започваш да обвиняваш комунистите, Ленин, Путин и така по веригата:  





Нарочно или не, но историята е показала, че е най-лесно да си имаш на разположение един враг и виновник, който можеш да обвиниш за всичко.

Истина или не - няма значение. Важното е да има общоупотребим виновник и лош герой.


Няма коментари: