04 октомври 2021

Vivacom купиха Net1 и започнаха проблемите

Когато една машина е твърде голяма, тя става и изключително тромава.

Преди месец получих съобщение, че моят доставчик на интернет и телевизия Net1 е закупен от Vivacom. Сърцето ми се сви, но все пак таях надежа, че може би нещата не са чак толкова зле.

За съжаление грешах.

Първи опит за получаване на фактура

За да не се чудите защо толкова много държа на тази фактура, ще обясня, че става въпрос за бизнес клиент и фактурата е от съществено значение за счетоводното отчитане.

Влязох в профила си, за да изтегля първата си фактура от Vivacom. Колкото и да натисках иконката за pdf файл, страницата циклеше и нищо не ставаше.

Опитах да изтегля екселския файл, за който имаше текст с твърдение, че в него има не само детайлна справка, но и фактура.


Уви, вътре имаше наистина детайлна справка, но фактура - не.

Тъй като нямах обратна информация защо страницата просто цикли и нищо не се случва, изпратих запитване през формата за контакт в сайта.

Получих следния отговор:

Аха, значи системата е толкова сложна, че ако изрично не си казал, че искаш да имаш фактурата и в профила си, само разпечатват на хартия и ти я изпращат на адрес. Но в профила си я нямаш!

Друг е въпроса, че при смяна на настройките за изпращане на е-фактура на имейл, преди това беше маркирано е-фактура, а не фактура на хартия. 

За съжаление, обаче, вече две седмици са изминали от издаването на фактурата, а в моята пощенска кутия такава няма.

Втори опит

Реших да изпратя ново запитване - как мога да си получа фактурата, ако не съм я получила на адреса. Запитването изпратих отново през формата за контакт.

Скоро получих следното съобщение на имейла си:

Накратко, пощенската им кутия била пълна и не могат да приемат нови съобщения. Представяте ли си? 

Пощенската кутия на Vivacom е с толкова ограничен обем, че не успява да поеме запитванията, оплакванията от "доволните" абонати.

Трети опит

Днес направих трети опит отново със запитване през формата за контакт. След подаване на запитването те стресира едно съобщение, че до 3 дни ще ти отговорят, но в интерес на истината засега реагират по-бързо.

Този път получих обаждане по телефона.

Дамата отново любезно ми обясни, че няма как да имам електронна фактура, т.е. фактура на pdf, а ще ми разпечатат копие и ще ми го изпратят с куриер на адрес.

Попитах дали  куриерът ще ми я пусне в пощенската кутия или ще ме търси. Важно беше, защото има едни куриери, които като стигнат до заключена врата на сграда и ти оставят бележчица да отидеш да си вземеш пратката от еди-кой си офис. 

Обещанието беше да ми я пуснат в пощенската кутия, ще видим кога ще пристигне и ще допълня тази статия.

Затворих телефона и тогава се замислих.

Добре де, те ще ми разпечатат копие на фактурата. Някой ще я сложи в плик. Ще поръча куриер, ще плати на куриера. Аз ще си получа фактурата след дни (надявам се да я получа).

Толкова ли е сложно вместо да разпечатват тази фактура, просто да ми я изпратят на имейла???

Фактурата, която изпращат на адрес на хартия е идентична с тази, която изтегляш като pdf.

ЗАЩО трябва да ми я изпращат на хартия? Защото преди това в профила ми няма запис, че я искам на pdf и няма право? ОК, мога да потвърдя, че нямам проблем да ми я изпратят по този начин.Мога устно по телефона (правят запис), ако трябва и ще попълня нещо, само моля не разкарвайте пак куриер и мен за фактура на хартия, просто ми я пратете на имейла.

Четвърти опит за получаване на фактура 

Да не си помислите, че си получих фактурата при предишното обещание?

Нееее, фактура не пристига и след месец и половина, затова се наложи отново нов опит.

Отново изпратих съобщение през формата, с което любезно запитах какво се случва. 

Получих следното пространно обяснение колко са готини и как те са си свършили работата и "до няколко дни ще пристигне":


Тъй като не бях сигурна дали ми казва, че обещава да пуснат ново копие или просто, че са си изпълнили задължението, реших да звънна по телефона.

В разговора с дамата, която наистина беше любезна и се опита да даде информация, доколкото й е възможно и позволено се изясни още и следното:

  • при подадена заявка за изпращане на копие би трябвало това да се случи до 10 дни (вече бяха минали около 40 дни) 
  • на въпрос от моя страна изпратено ли е нещо, отговорът бе, че има подадена заявка и би трябвало! да е изпълнена.
  • не могат да ми изпратят фактурата по имейла - нямало как, само на хартия могат да разпечатат;
  • не може да отида до техен офис (предложих дори до централно  управление да се разходя, където и да е то) и да взема фактурата. 
  • ТРЯБВА да ми я изпратят с куриери до адрес, просто няма друг начин.

И така,  накрая отново се уточнихме, че ще има поредно трето изпращане.

И, ура, случи се, изпратиха препоръчано писмо. И даже го получих :)

Комуникация за смяна на рутер

 За съжаление съвсем скоро ми се наложи и да сменя рутера. 

Изпратих запитване трябва ли да ги уведомя, трябва ли да използвам техническа поддръжка и т.н.

Получих следния отговор:

От написаното оставам с впечатление, че не е задължително да им изпращам някаква информация, просто си сменям рутера и всичко ми е наред.

Да, ама не - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се изпрати информация за MAC адреса, за да го сменят при тях в системата. Иначе просто тяхната система не разпознава новия рутер и интернет няма.

Освен това, не се предоставя MAC адресът, който е на стикера на рутера, а друг адрес (с една буква разлика, но от съществено значение), който може да бъде открит само в менюто на рутера.

За да стигна до тази информация, ми се наложи да направя три позвънявания към техническа поддръжка. 

На първо позвъняване дадох MAC адреса, който се намира на 

На второ позвъняване научих кой MAC адрес трябва да подам като информация. 

На трето позвъняване бе направена пълна проверка защо все още нямам интернет


 


Няма коментари: