20 ноември 2009

Версии на публикации в WordPress

Тъй като следя SEO блога на Васил Тошков, видях, че днес е пуснал нова статия с информация относно спиране на версиите на публикациите в Wordpress.
От доста време забелязвам, че докато пиша някоя публикация, бутона "Публикувай" се задейства. Преди една-две версии дори при всяко запазване на версия независимо къде в страницата с публикацията бях, всичко ми прескачаше се връщах в началото, което ме побъркваше. В последната версия, слава богу, това го няма.

Затова пък понякога, когато отворя да добавя нещо, например някой линк в страницата със законодателството на блога за безопасност и здраве и ме стресира надпис "Имате запазена по-нова версия на публикацията, искате ли да преминете на нея?" (или нещо подобно). Съответно се опитвам да си спомня дали съм правила промени и нещо спешно ме е накарало да прекъсна или просто съм била забравила страницата отворена по-дълго време и автоматично се е запазила уж по-нова версия.

Както и да е, оказа се, че описаното не е същинския проблем, а по-сериозния проблем на запазването на няколко версии на публикациите се състои в следното: Wordpress автоматично пази няколко версии на страницата, при което прави базата данни в пъти по-голяма и цялата система много по-бавна. Това съответно влияело на позицията в гугъл. Аз пък ще добавя, че на никой не е приятно страниците на блога да се зареждат по-бавничко, както и да се хаби повечко процесорно време за щяло и нещяло (много важно при блог на споделен хостинг).

Васил Тошков предлага решение в три точки: спиране на запазването на публикации, изчистване на базата данни и оптимизиране на таблиците. За съжаление обаче, не ми се смейте, нямам представа какво означава и как се прави "изпълняване на заявка в базите данни на блога" и тъкмо бях решила да приключа само с точка първа в коментарите намерих от Атанас Янев нещо като за такива като мен: плъгина Delete-Revision.

Използвах го и след като получих следното съобщение:

Now You have 408 posts ,Up to now Delete-Revision has deteted 1816 post revision of dedundancy,it's easy . Wish happy ending!

мисля, че си отдъхнах. Забележете, имало е 1816 версии на публикации!

Същия плъгин има опция и за оптимизиране на таблиците, така че благодарение на "отбора на знаещите" и аз свърши една добра работа за моя блог.

Няма коментари: