Тези игри много ми харесаха, защото едновременно отделяш внимание на детето, забавлявате се заедно и то се учи да смята. А единственото, което се иска да имаш е един (или повече) зарове.
Игра 1: Люлеене
• Имате нужда от един зар, лист и поне двама играчи.
• Всеки от тях търкаля 7 пъти последователно зар.
• Оформят се следните суми и разлики: първото и второто хвърляне се събират и тогава, при всяко хвърляне на зара се прибавя или изважда. Играчът с по-голяма крайна сума печели.
Игра 2: Голо врабче
Нуждаете се и от един зар, списък и най-малко 2 играчи
- Вие търкаляте зара и вашият партньор отляво получава броя на точките, които се виждат, като бонус.
- Но ако вие хвърлите 1, наречена „голо врабче“, тогава получавате една точка минус.
- След четири рунда победител е този, който е получил най-голямата сума.
Игра 3: Злата тройка
- Нужни са ви един зар, лист и най-малко 2 играчи.
- Всекиму е позволено да търкаля зара, толкова пъти колкото иска, а точките се сумират и отбелязват. Обаче, ако вие хвърлите тройка, излизате от играта и сумаат ви е 0.
- Най-големият сбор от точки е победителят.
Игра 4:Шест си подхождат
- Необходим ви е един зар, списък и най-малко двама играчи.
- Вие рисувате таблица с 6 номерирани линии.
- Броят на колоните е равен на броя на играчите.
- Когато зарът се търкаля, числото, което показва се умножава на номера на линията, на която искате да регистрирате хвърлянето си.
- На всяка линия може да запишете само един резултат.
- След шесткратно хвърляне, колоната се запълва и играта свършва.
- Най-голямата сума в колона печели.
Пример: Ако хвърлите с вашето зарче “4” и искате да го поставите в ред 3, вие трябва да калкулирате 4*3=12. Записвате 12 във вашата колона/ред.
Игра 5: Номер на къща
Необходим ви е 1 зар, лист и най-малко 2 играчи.
Вие рисувате списък с празни трицифрени номера на къщи.
Хвърлете зара и запишете числото в един списък с празни трицифрени номера.
Трябва да направите това веднага след като сте хвърлили зара.
След три хвърляния най-голямият трицифрен номер на къща е победителят.
Пример: Първото хвърляне на Роберт беше „3“. Той го слага в разреда на десетките, Лина хвърля „6“ и слага това в разреда на стотиците.
Игра 6: Цепелин
Необходим ви e 1 зар, къс хартия с рисунка на цепелин с 6 полета, 20 пула или монети и най-малко 2 играчи.
Търкаляте зара и съгласно числото, което излиза, слагате един пул в номерирано поле. Ако вече има пул в полето, вие можете да го вземете.
Ако някой хвърли „6“ и постави пула в гондолата, не ви е позволено да го изваждате.
Тези, които нямат повече пулове, излизат от играта.
Победител е оставащият накрая играч; той взима всичките пулове от гондолата.
Игра 7: 66, но не и 6
Той трябва да сумира хвърлените числа.
Ако те са 66 или повече, той веднага печели.
Но ако той хвърли „6“, той губи цялата сума и следва да почне отново.
Игра 8: Зачеркване на числа
Нужни са 2 зара, молив и лист хартия с цифрите от 1 до 9, и най-малко 2-ма играчи.
Вие хвърляте 2 зара и зачерквате числото от списъка.
Възможно е да съберете числата от 2-та зара, да зачеркнете 7, 8 и 9.
Ако трябва да зачеркнете 7, 8 и 9, можете да продължите само с 1 зар.
Печели този, който зачеркне всички цифри от 1 до 9.
Няма коментари:
Публикуване на коментар