Названието на играта звучи като че ли това е военна игра, но всъщност тя е игра, в която трябва да се мисли, в нея хората могат да научат как да ползват координати.
Правила на играта
Подготовка
Играта се играе на две нарисувани мрежи, по една за всеки играч. Правоъгълниците в мрежата биват разпознати чрез число и буква (вж. рисунката, напр. 2B или 10J).
На едната мрежа играчът подрежда собствените си кораби и записва изстрелите на опонента си. На другата играчът записва собствените си изстрели. Преди да почне играта, двамата играчи подреждат корабите си на първоначалната мрежа (решетка):
- 1 Самолетоносач (с размер 5 квадрата)
- 1 Брониран крайцер (размер 4 квадрата)
- 1 Крайцер (размер 3 квадрата)
- 2 Разрушителя (размер 2 квадрата)
- 2 Подводници (размер 1 квадрат)
(всички заедно заемат 18 квадрата)
Ход на играта
При всяка игра, двамата играчи двамата играчи последователно съобщават квадрата, в който са се „прицелили" (напр. 1C или 3E). Противникът анонсира дали съответният квадрат е зает от кораб или не,
• ако той е свободен, играчът поставя точка в първоначалната си мрежа;
• ако е уцелил кораб, играчът отбелязва това в собствената си мрежа с кръстче.
Атакуващият играч отбелязва попадението с кръстче, а неуспешния удар с точка в своята мрежа.
Когато всички квадрати, които образуват кораб, са поразени, корабът е потопен (вж. 4I и 5I) и притежателят му обявява това. (Напр. „Потопи"!).
Ако всичките кораби на играч са потопени, играта приключва и печели противникът му.
Как да отбелязваме:
• "Не уцели" - Пример: точка в 1C и 3C
• "Уцели" - Пример: кръстче в 9G
• " Потопи" - Пример: две кръстчета 4I и 5I
Няма коментари:
Публикуване на коментар