08 април 2022

3 техники с нулев бюджет за повече продажби през сайта


 1. Бутон за призив

SAP са открили, че оранжев бутон за призив към действие е повишил конверсиите им с 32,5%

Доказано е, че ако бутонът за призив към действие е видим в първоначалния екран на зареждане на сайта („above the fold“ — аналогията идва от прегъването на вестниците при поставянето им на будката). 

Частта която е в първата половина на страницата е тази, която читателите виждат първо.) — без да се налага да скролваме — може да повиши конверсиите до 20%"

А как ви звучи рекламен банер без възможност за кликване? Дори да искаш да посетиш рекламирания продукт, не можеш - направо си е антистратегия за прдажби.

Как да го направим правилно:

  • използвайте контрастен цвят спрямо фона, на който се намира бутонът;
  • препоръчително е цветът му да бъде противоположен цвят на основния цвят на бранда, така че да се откроява ясно;
  • нека изглежда като бутон, а не просто линк – проучване сочи, че бутоните са по-ефективни с цели 28%;
  • текстът му трябва да е четлив и да контрастира добре на цвета на бутона.

2. Четимост на всяка цена

Текстът трябва да бъде лесно читаем. Как да го постигнем:

  • Последователността във форматирането - едни и същи стилове за форматирането на еднакви текстови елементи.
  • Дължина на редовете - препоръчително е дължината им да бъде между 50 и 75 символа. Прекалено дългите редове затрудняват, а прекално късите нарушават ритъма на четене.
  • Не използвайте двустранно подравнен текст  - в уеб няма сричкопренос при достигане на края на реда. Затова, за да се подравни текстът от двете страни, се увеличават или намалят разстоянията между думите. 
  • Граматиката!
  • Без страници „Lorem Ipsum“, "разработва се" и пр.

    3. По-добра скорост

    За това може да се пише надълго и нашироко, но накратко нещата стоят по следния начин:
    • Оптимизация на изображенията
    • Компресиране на текстовите формати
    • По-малко скриптове и приставки
    • Кеширане


      Няма коментари: