1. Бутон за призив
SAP са открили, че оранжев бутон за призив към действие е повишил конверсиите им с 32,5%
Доказано е, че ако бутонът за призив към действие е видим в първоначалния екран на зареждане на сайта („above the fold“ — аналогията идва от прегъването на вестниците при поставянето им на будката).
Частта която е в първата половина на страницата е тази, която читателите виждат първо.) — без да се налага да скролваме — може да повиши конверсиите до 20%"
А как ви звучи рекламен банер без възможност за кликване? Дори да искаш да посетиш рекламирания продукт, не можеш - направо си е антистратегия за прдажби.
Как да го направим правилно:
- използвайте контрастен цвят спрямо фона, на който се намира бутонът;
- препоръчително е цветът му да бъде противоположен цвят на основния цвят на бранда, така че да се откроява ясно;
- нека изглежда като бутон, а не просто линк – проучване сочи, че бутоните са по-ефективни с цели 28%;
- текстът му трябва да е четлив и да контрастира добре на цвета на бутона.
2. Четимост на всяка цена
Текстът трябва да бъде лесно читаем. Как да го постигнем:
- Последователността във форматирането - едни и същи стилове за форматирането на еднакви текстови елементи.
- Дължина на редовете - препоръчително е дължината им да бъде между 50 и 75 символа. Прекалено дългите редове затрудняват, а прекално късите нарушават ритъма на четене.
- Не използвайте двустранно подравнен текст - в уеб няма сричкопренос при достигане на края на реда. Затова, за да се подравни текстът от двете страни, се увеличават или намалят разстоянията между думите.
- Граматиката!
- Без страници „Lorem Ipsum“, "разработва се" и пр.
3. По-добра скорост
За това може да се пише надълго и нашироко, но накратко нещата стоят по следния начин:
- Оптимизация на изображенията
- Компресиране на текстовите формати
- По-малко скриптове и приставки
- Кеширане
Няма коментари:
Публикуване на коментар