27 април 2010

Пак за подобряване скоростта на зареждане на Wordpress блог

Днес реших да прегледам отметките и евентуално да ги поразчистя малко. Така попаднах на една запазена статия с наименованието "8 начина да подобрите времето за зареждане на вашия Wordpress". Съвсем логично дойде и решението да хвърля един поглед на статията и прегледам моя Wordpress блог за безопасност и здраве при работа дали отговаря на написаното.

1. Намалете броя на катинките или размера им.

По принцип отдавна качвам отделно картинките в една директория и след това слагам линк към нея. По този начин не използвам вградената възможност за качване на картинки във Wordpress, някъде бях чела, че при използването й се повишават "повикванията" към базата данни и с това пък се увеличава т.н. "процесорно време".
В статията съветват да не се поставят повече от пет картинки в една статия. Е, аз по принцип наблягам повече на текстовото съдържание.
Все още обаче не съм започнала да използвам някакви оптимизатори на картинки, които намаляват размера им като online image optimizer. Ще трябва да отделям малко време и за тази процедура.

2. Разделете дългите постове на няколко по-кратки страници.

Това може да се каже, че почти го правя - знам, че хората нямат търпението да четат дълги статии, но все пак пък материята, за която пиша предполага понякога и по-дългички постове.

3. Ъпгрейдвайте до последната версия на WordPress и плъгините - тук съм отличничка.

4.Деактивирайте неизползваните плъгини - не само ги деактивирам, ами направо и ги трия. Пак по-знаещи от мен казват, че и дори деактивирани, щом са инсталирани плъгините товарят базата данни.

5.Инсталирайте WP-SuperCache - това, мисля, че няма нужда от коментар, всеки уважаващ себе си блогър е инсталирал този или подобен плъгин.

6. Подобрете вашата тема.
Тук вече малко по-внимателно трябва да погледна дали съм направила всичко, което препоръчват в статията. Идеята е в header.php и footer.php да се махне част от динамичното съдържание, което може да изземва много ресурси. В статията са показани два скрийншота - на оригиналния Wordpress и как може да бъде подобрен. След като огледах добре, единственото което не бях направила до момента е да посоча директно директорията на css файла, така че и това направих.Първо си записах как изглеждаше предишния файл, за всеки случай, ако съм оплескала нещо.

7. Да се добави време "на годност" за статичните ресурси, например за картинките (ако някой знае как на български правилно се превежда Expires за този смисъл, нека пише). Тук вече напомням, че споделям моите опити за подобряване работата на блога ми, но не съм майстор, така че много внимавам къде и какво точно пипам. Ако и вие решите да пробвате нещо от написаното тук, по-добре погледнете оригиналната статия или потърсете и друго мнение.
И така, аз все пак реших да пробвам предложението за добавяне на Expires Header в .htaccess файла, който се намира в основната директория на блога. Да, обаче се появи проблем - в този файл имаше няколко текста и не ми стана ясно къде точно трябва да сложа и описания в статията. Реших да пробвам да го сожа след всичко друго - това ми се видя най-безопасно като експеримент. Да, обаче - не, нещо се прецака, поради което бързо върнах стария вариант на файла и реших да оставя тези експерименти за по-късно след консултация с отбора на знаещите.

8. Да се инсталира php_speedy.

Това пак ми се стори по-съществено бърникане, затова реших да потърся повече мнения. За съжаление на първо четене намерих някои противоречиви мнения и оставих за по-добри дни работата в тази посока.

След всичко това, вече спокойно мога да изтрия и тази отметка от списъка на Firefox-а. Да не си мислите, че отметките са намалели. Покрай търсенето за php speedy си запазих линк към друг блог, в който ми се стори, че някой ден ще намеря нещо полезно. Лека нощ :)

Няма коментари: