07 май 2021

Искаш да прескочиш брокера - мафията не дава.

 


Все повече мисля, абе направо съм си го решила, че от всеки брокер не става, ама всички смятат, че стават. И дори имат самочувствие и не осъзнават колко са жалки.

Аз всъщност си ценя времето и смятам, че всеки трябва да прави това, което се е захванал и което му е професията. Затова уважавам и брокерската професия  и с удоволствие бих ползвала някой читав, но очевидно днес всеки е решил, че с това ще изкарва пари ей тъй само с отключване на едни врати.

История първа

Реших да отдавам гарсониерка под наем. Като добър човек се обадих на една дама, от която имах добри впечатления (за съжаление се пенсионира) и да я помоля да свърши работата.

Тя, обаче се оказа поуплашена от Ковид-а, и решила да предаде щафетата на сина си, който междувременно е и таксиметров шофьор. По-точно казано, се оказа, че е таксиметров шофьор, който е решил, че междувременно ще изкара пари и като ключар, пардон - брокер.

Идва  човечеца, шракна няколко снимки и е готов. Опитвам се да му подам някаква информация, за ток, за особености, дали нещо го интересува, ама ентусиазъм от негова страна - никакъв.

Мина месец и половина, ни вест, ни кост от човечеца, реших аз да звънна да го питам какво се случва, има ли интерес, има ли някакви проблеми. Нулев интерес имало, никой даже не звънял да пита, да свалям цената. Е, хубаво де, що аз трябваше да се обаждам, ти сливи ли имаш в устата, ама хайде - добре, ще свалим цената.

Мина още месец - същото затишие, пак звъня. Ама наистина съвсем нулев интерес имало, не може ли там нещо с мебелите да направя, имало някакви много хубави дивани в Ikea, бил много доволен, да взема да купя.

Е, този път вече търпението ми изтече - явно понякога крушата пада доста далеч от дървото и синът за брокер не го бива. Пуснах си обявата и след седмица бях готова с читав наемател. Без да купувам дивана от Ikea.

История втора

След няколко месеца решавам да продължа нататък и сама да търся наемател за друг мой "обект" :)

Разбира се, купих си специална нова SIM карта, сложих си я като СИМ 2, за да съм готова да отбивам брокерските нападения.

Пуснах си обявата, написах с ЕЙЙЙ ТАКИВА ГОЛЕМИ БУКВИ, че е от частно лице и комисионни никой на никого не дължи и да не ми се обаждат желаещи комисионна...се започна.

Едни след задаване на глупави въпроси за неща, написани в първото изречение на обявата, веднага преминават към това да ме уведомят за "стандартната" комисионна, която трябва да им платя.

Като ги питам дали са прочели обявата - казват "Дааа, ама ние не работим така". Е, хубаво си работите, ама защо ми се обаждате на мен?

Други, пък, явно имат време да дават "уроци" на такива като мен дето не искат да им платят за нищоправенето и започват да уговарят огледи. След половин час или по-дълго време се обаждат да кажат, че то нещо се объркало и нямало да има оглед.

То тези пак добре, ама имаше и един, който дори не се обади и спря да си вдига телефона при опит да се свържа и да попитам ще ли дойде или не. Ама нали преди това си си дал името и агенцията, бе човек. Тази агенция вече е в черния списък и телефон не се вдига.

Много обичам и тези, които започват да ми обясняват как работели за мен. Като ги питам какво са направили - оглед, снимки, публикуване на обява, отговор няма, ама много работели.

И понеже няма смисъл да се ядосва човек, взех ги на подбив и викам "Ако ми намерите наемател, който е готов да плати повече от това, което съм обявила, че искам - готово, давам комисионната веднага."

Не, не ставало. Ами така си е, не става, не може хем на наемателя да успееш да защитиш интересите, хем на наемодателя, ама нали искаме да дръпнем паричките от всякъде...

Към наемателите

Абе, хора, търсите нещо малко и евтино, в имот.бг има три обяви на кръст за такива в района.  Отворете, обадете се и си спестете един наем. Че вече подразбрах някои брокери не се задоволяват с 50% от наема, искат поне 70 процента. 

Разбирам да търсите нещо масово или по-луксозно и да не искате да се ровите из обявите, ама като искате нещо за 300 лева, за 5 минути сте готови. Толкова ли е сложно?




 


Няма коментари: